Genelec on valittu Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailun voittajaksi. Voittaja julkistettiin 18.4.2023 Helsingissä järjestetyssä Suuri brändipäivä -tilaisuudessa, joka kokosi yhteen brändi-, markkinointi- ja IPR-osaajat. Yleisön ehdotuksista kilpailun finaaliin Genelecin lisäksi ylsivät Lumene, Niemi ja Siili.
Genelec on tarkkailukaiutinten kehittäjänä ja valmistajana alansa globaali markkinajohtaja. Genelecillä on markkinointiin, myyntiin ja jakeluun keskittyneet tytäryhtiöt Yhdysvalloissa, Kiinassa ja Japanissa, ja tämän lisäksi maahantuoja- ja jälleenmyyjäverkostoja n. 80 maassa. Yritys työllistää tällä hetkellä 300 ammattialaista, joista suurin osa työskentelee Suomessa – ja enemmistö Iisalmessa. Yrityksen toiminnan ja tuotteiden ydin ovat innovatiivisuus ja luovuus, laatu, kestävä kehitys, pitkäikäisyys, syvä osaaminen ja suomalainen muotoilu.
Kilpailun voittajan arvioinnissa korostuivat muun muassa brändin tarina, asiakaskokemus ja innovatiivisuus. Voittajan valitsi brändityön ja aineettomien oikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati.
”Brändi on yksi yrityksen tärkeimmistä työkaluista. Genelec on ainutlaatuinen esimerkki perheyrityksestä, jonka kestävä arvopohja heijastuu aidosti brändiin. Brändillä on vahvat juuret Pohjois-Savossa Iisalmessa, ja siitä on kasvanut upea kansainvälinen menestystarina. Kuopion alueen kauppakamari esittää Genelecille lämpimät onnittelut”, iloitsee Kuopion alueen kauppakamarin toimitusjohtaja Kaija Savolainen.
Lisätiedot ja yhteydenotot:
Kaija Savolainen
Managing Director
kaija.savolainen@kuopiochamber.fi
+358 44 514 8784
Kategoriat:Kasvu ja kansainvälisyys, kauppakamari tiedottaa